Massage

Idag har jag fått massage på mina vader igen. Den vänstra som jag har haft riktigt ont i tidigare var riktigt bra nu men den högra var stel och öm istället. Men massagen gjorde nytta och nu känns den helt ok igen. Däremot har ”vi” kommit fram till varför jag får ont i vaderna, jag svankar och spänner ryggmusklerna så mycket att det sprider sig ner i vaderna. Eller rättare sagt, jag svankar när jag cyklar och avvänder vadmusklerna för mycket när jag trampar. Nu ska man ju använda vaderna när man cyklar, men kanske inte bara vaderna… Så nu har jag fått en ”läxa”, jag ska stretcha höften och ländryggen. Ja höften, för den är så stel att jag inte kan tippa bäckenet framåt och stretcha ländryggen. Om det är det här som är orsaken till min krånglande vad och att ländryggen gör ont på vintern så är det ju lätt åtgärdat, kanske inte lätt, men det är ju skönt att det inte är något allvarligare än stelhet. Så varje dag en kort stund så blir det stretching för mig 🙂

I går missade jag mörkerträningen för vi (mina skolkamrater och jag) åkte fel i Södertälje, så istället för att åka hemåt åkte vi till Trosa 😦 Så jag kom hem 45 minuter efter att träningen hade börjat 😦 Jag hade sett framemot den här träningen, det är så kul att cykla MTB, och jag hade köpt nya vinter cykelskor så att jag inte skulle frysa. Men det kommer väl fler gånger… Annars kan jag ju inviga dem på spinningen imorgon 😉

Här kommer en bild på mina nya fina cykelskor (>

28032_5638

Kommentera

