Skön MTB-tur

Idag har jag cyklat med Ulrika och Catina, MTB alltså 😊. Jag bestämde mig för att cykla till mötesplatsen, det tar väl inte så lång tid tänkte jag… Men jag missade att det blåste så in i vassen, mot, och sen när jag skulle över bäcken så hade bron gått av 😞. Det innebar att jag fick delvis doppa fötterna i vattnet och klättra över bron med cykeln, men Grip Grab fungerar kanon för jag blev inte blöt om fötterna. Sen är jag verkligen tacksam att jag inte ramlade i vattnet eller tappade cykeln i vattnet. Sen när jag kom till asfaltsvägen så hade jag ingen lust att cykla där utan tog första bästa stig, det blev väl sådär, irrade runt och det slutade med att jag kom 500 meter på ~20 minuter, så jag blev lite försenad men det var kul 😉.

När jag äntligen kom fram till mina cykelkompisar så bestämde vi oss för att cykla mot Gäddeholm och tog alla stigar vi kunde hitta på vägen dit. Jag klarade backen vid brukshundklubben för första gången, ÄNTLIGEN! 😄😄 Som jag har tragglat med den backen! När vi kom ut till Gäddeholm finns det en lång backe där spåret börjar och den klarade jag också för första gången 😄😄. Det är verkligen fina stigar men det var lite surt i backen just nu…

Rätt som det är kommer vi fram till en liten sjö där det simmar två sångsvanar som jag fick lov att stanna och fota, tyvärr syns de knappt eftersom de var så långt borta;

mittlivsominsats.files.wordpress.com/2014/03/20140309-215241.jpg”>20140309-215241.jpg

Jag passade även på att ta en bild på oss tjejer;
href=”https://mittlivsominsats.files.wordpress.com/2014/03/20140309-215450.jpg”>20140309-215450.jpg

Vi cyklade hela spåret som vi kände till och det var en backe som var alldeles för svår för mig, jag tappade all fart när vi svängde upp för den och sen hade jag fel växel och grädden på moset var stenar, miljoner halvstora stenar i vägen, det blev till att knata uppför. En stund senare kom jag till ett litet dropp, inge svårt alls egentligen, men jag gled ner i sprickan och fastnade med pedalen, som tur var fick jag ur foten och kunde ta emot mig. Ingen vurpa alltså 😊. Efter de trixiga partierna var målet Gäddeholms café och en räkmacka, supergott! Här kommer en bild på denna;
mittlivsominsats.files.wordpress.com/2014/03/20140309-220451.jpg”>20140309-220451.jpg

Det blev en lång fika med prat om allt mellan himmel och jord, riktigt mysigt. Jag kan verkligen rekommendera Gäddeholms Cafe, det är gott fika, mysig miljö och trevlig personal. Efter fikat cyklade Ulrika mot stan och jag och Catina hemåt via Irsta. Jag hade riktigt bra tryck i benen sista biten och den här turen blev riktigt lyckad. Lägger med en länk med dagens träning;

https://www.polarpersonaltrainer.com/shared/exercise.ftl?shareTag=1896de6379edfedc6ac1c981c0d353aa

Free 09-03-2014 09:50.

<a href="http://

<a

<a href="http://

Kommentera

