5 km Cyberlopp

Idag var det ett Cyberlopp med Springande Tjejer på 5 km och självklart var jag med på det. Det var ingen tävling om bästa tiden utan snarare ett sätt att få känslan av att vi gör det tillsammans runt om i Sverige. Jag följer dock min plan med att gå och springa om vartannat fast idag så hade jag ökat löpningen till 700 meter och minskat gången till 400 meter. Men med störningar från kraftledningen så missade jag första övergången från löpning till gång så det blev lite konstigt… Men det känns bra i alla fall, förutom ett litet drag i baksidan av vänster lår, och löpningen flyter på! Jag blir inte speciellt trött av den här träningen men jag måste vara försiktig med kroppen och inte gå på för hårt.

Jag har ju glömt att skriva att jag hade Piraya med mig i spåret också och hon sköter sig så bra, den perfekta hunden att ha med sig. Lite förvirrat blev det dock när det helt plötsligt låg 30 cm snö i spåret, konstsnö, då blev det till att försöka hitta bästa fästet och en hel del skuttande. Jag kan tänka mig att det såg rätt roligt ut 😉 Mitt i snöspåret stod det en liten kille med en pinne och kastade snöklumpar, han måste ha blivit lycklig av att äntligen hittat snö med tanke på den här vintern. Jag kunde inte göra annat än le åt honom, fast det kanske mest såg ut som ett grin med tanke på balansövningarna…

20140308-202633.jpg

20140308-202700.jpg

Kommentera

