Trött efter distanscykling…

Oj, oj vad trött jag blev av dagens distanspass. Jag har fungerat som ankare idag när jag cyklade med tre urstarka killar på Cyklocrossar och en stark tjej på racer medan jag cyklade på en fulldämpad MTB med dubbdäck. Det som inte dödar det härdar, ett uttryck som blev mitt mantra bitvis… Uppför var inte kul idag, rackarns vad det sved i låren, fast det var lite skönt också 😉 På hemvägen släppte vi tjejer iväg killarna så att de fick sprätta ur benen lite och min cykling kändes genast lite lugnare, jag gillar verkligen inte att vara den som håller nere farten.

Men det är intressant hur kroppen fungerar, i ena ögonblicket svider det i låren och varje tramptag känns som en pina för att rätt som det är flyta på och det kännas riktigt bra. Men på slutet började jag få lätt kramp i vaden som troligtvis beror det på för lite vätska och löpningen igår, men jag var så trött att jag funderade på att lägga mig och vila i diket. Fast det hade nog blivit kallt…

Jag fick den utlovade medvinden de sista 2 kilometrarna och det är väl det som man kommer ihåg till nästa gång. Ja, gofikat i Enköping minns jag också förstås, mums 😀

Jag bifogar träningsfilen från Polar, men det blev två för på slutet när fingrarna var snabbare än hjärnan råkade jag slå av klockan…

https://www.polarpersonaltrainer.com/shared/exercise.ftl?shareTag=3ddda95e3506fa851debd05119f4d0d5

https://www.polarpersonaltrainer.com/shared/exercise.ftl?shareTag=da2fde1136a6a3e98be793fa5677dfa3

20140302-181105.jpg

Kommentera

