Nu går det uppför igen…

Just nu är jag arg, upprörd, irriterad och ledsen. Jag tycker dessutom att livet är lite orättvist!

För att börja från början, jag skrev ju att jag har ont i ländryggen och det har jag. Min läkare tror att det är ett diskbråck så nu väntar jag på magnetröntgen, hoppas att det inte dröjer allt för länge. Men jag är inte helt övertygad om att det är ett diskbråck, det känns inte riktigt som förra gången, men jag får väl vänta och se. Jag har i alla fall förskräckligt ont när jag står, går, sitter och ligger. Så därför är jag arg och upprörd, jag tycker att jag kunde väl ha fått varit smärtfri lite längre än tre månader och fått komma igång ordentligt med träningen. Men det blir lite bättre vid rörelse och cykla på trainern gör det också bättre, men jag är väldigt försiktig eftersom jag blir lite stel i nacken och axlarna då. Men jag vägrar att vika ner mig för värken den här gången, jag ska cykla TV på mindre än tre timmar!

Men varför är jag ledsen då? Jo, för att min stora dotter mår så dåligt att hon vill ta livet av sig och tycker att hon är fet och ful. Jag fick veta att hon kände så genom att hennes lillebror hade läst hennes blogg och vidarebefordrade länken till mig. Tårarna rann när jag läste vad hon hade skrivit och de rinner av och till fortfarande. Men hur/vad gör man nu? Jag älskar ju henne och hon är så otroligt vacker, men hur ska jag kunna övertyga henne om det? Fredric har pratat med ”vår” BUP-sköterska och hon tycker att vi ska kontakta BUP, och så får det bli! Nu hoppas jag att vi får hjälp och inte behöver vänta tills det är för sent…

Kommentera

