Bakslag…

Nu har jag fått lov att dra ner på träningen då jag har fått ont i ländryggen. Det började förra onsdagen och jag trodde att det var träningsvärk. Men det går ju aldrig över! Så fort jag står still börjar det värka och det gör så ont att jag måste röra på mig. Att göra i ordning frukost tar en evighet, jag tar fram smörgåsen och sen får jag gå en stund så att värken släpper, hyvla ett par skivor ost och sen gå igen och så håller det på tills det är klart och jag kan sätta mig ner och äta. Men jag har läst någonstans att det är bra att röra på sig 😝 Men hur påverkar det här min träning, jo jag kan inte springa längre så det får bli promenader i stället och jag tar det lite försiktigare på den övriga träningen. Jag har fått några tips på stretchövningar som jag ska prova och hoppas verkligen att det blir bättre! Jag försöker ta det lugnt och lyssna på kroppen, fast det blir en ständig kamp när huvudet vill och kroppen säger ifrån… Men som tur är är det långt kvar till nästa säsong och jag har fortfarande gott om tid till TjejVättern.

Jag har även tagit kontakt med familjeläkaren för att utreda vad det är som är fel, den här gången tänker jag inte vänta tills det är försent!!!! Men läkaren som skulle ringt mig igår för att tala om om jag kan ta mina värktabletter eller inte ringde aldrig igår, han tyckte väl inte att det var så viktigt… Så jag får hoppas att det räcker med alvedon…

Så nu har jag gnällt av mig lite, och nu är det bara att kavla upp ärmarna och ta nya tag. Idag blir det till att vara publik och fotograf på Novembercrossen som Johan i VCK ordnar, mer känd som Swyzak. Det ser jag fram emot och enligt väderprognosen så ska solen titta fram 😊 På återseende!

Kommentera

