Första cykelturen för i år och dessutom på nya cykeln

I söndags gjorde jag min premiärtur för i år och dessutom på en helt ny cykel. Efter mycket om och men så kom jag och Alva ut till slut och vi bestämde oss för att ta det lite lugnt och försiktigt. Det blåste rätt så bra men det upptäckte vi inte förrän vi vände hemåt, som vanligt med andra ord. Vi hade bestämt med Olivia att hon skulle fota oss så vi åkte ett par rundor fram och tillbaka på stora vägen och det blev ett par fina bilder.

Jag och Alva

Jag och Alva

När vi cyklade där fram och tillbaka så träffade vi på en VCK-cyklist med punktering, men det hindrade inte honom att hålla tempo, det är tydligen bra med tubdäck. Sen träffade vi ytterligare två kändisar och de var snälla och väntade på mig och Alva. Vi stod och pratade en stund, mest om min nya snygga cykel… Sen cyklade vi med A och M till Irsta där Alva var lite trött och tyckte att det räckte så vi vände hemåt igen. Men jag misstänker att Alva maskerade tröttheten för hon knäckte mig i varenda uppförsbacke 😳, jäkla unge 😉 Nej, jag är så stolt över henne, min underbara dotter!

Jag och Alva

Jag och Alva

Så hur kändes det då? Härligt, total lycka, glädje och jobbigt att dotra knäcker mig uppför. Men den cykelturen gjorde verkligen min dag eller kanske till och med mitt år, jag fick en sådan skön känsla i kroppen, ett stort lugn och kände mig så nöjd. Sen kan jag säga att cykeln går som en dröm, mjukt och fint och det blev nästan inga vibrationer i händerna alls. Det här kommer bli så bra!

Så här lycklig var jag

Så här lycklig var jag

Nu ska jag bara träna tunga intervaller så att jag orkar hålla Alvas tempo i uppförsbackarna. Men resultatet av det får vi se i vår när cykeln får komma ner från trainern igen…

Kommentera

