Min nya cykel!

Nu har äntligen min nya cykel kommit 😄 så i fredags så hade jag en dejt med J på Cykloteket för att ställa in cykeln så att den passar mig. Det blev en kortare styrstam (den kortaste som finns) och sen vinklades styret upp så mycket det går, jag testade att sänka styret men jag kände att jag blev hängande på händerna. Men jag måste verkligen ha långa ben för vi fick höja sadeln bra mycket högre än vad som rekommenderades för min längd. Sen kom vi till sadeln, orginalsadeln passade verkligen inte, jag gled fram på sadeln och då blev det tryck och det redan efter några minuter, så det blev en stenhård carbonsadel i herrmodell istället. Sen fick jag testa cykeln i korridoren, när vi kom ut dit så var det visst personalfest hos ett grannföretag, så första testet av cykeln fick jag göra med en hejarklack av 10 personer och doften av nygrillad korv. Men oj vad mjukt och fint cykeln gick, jag till och med cyklade ner i en liten grop och det blev inte mycket vibrationer då heller 😄 Jag är så lycklig! Idag ska jag göra en kort provtur innan hon får sättas fast i trainern. Återkommer om hur det gick…

20131117-114314.jpg

Kommentera

