Jobb, träning och planering

Nu har jag börjat jobba 25% och det går riktigt bra, men vad lätt det är att slarva med hållningen och arbetsställningen. Men det är så roligt att vara tillbaka och träffa alla mina patienter och kollegor. Sen känner jag mig lite behövd också och det är en skön känsla.

Nu är jag verkligen igång med min träning och jag har sprungit fyra gånger. Det går inte så mycket snabbare ännu men jag blir inte lika trött som på det första passet. Löpningen alterneras med Coreträning, bassängträning, promenader och trainer. Men jag måste vara försiktig för jag känner av i knän och underben, jag tror att det är MBT-skorna som jag har på jobbet som startade det hela, men jag vill ju inte dra på mig någon skada så jag har ställt undan de skorna och stretchar benen ordentligt. Jag känner att det gör stor nytta och mitt krånglande ben har blivit mycket bättre av löpningen och stretchingen. Sen ska jag lyssna på kroppen och ta ett steg tillbaka om det behövs. Men jag är så taggad och jag längtar efter framtiden… Men framtiden är ju nu och jag är i gång!

Kommentera

