Första löpträningen på över ett år

Nu har jag äntligen gjort min första löpträning sedan jag fick diskbråcket. Det var precis så roligt och jobbigt som jag hoppades! I början så kände jag av vänster benet som bråkar, det liksom hugger till i ryggslutet/rumpan, men det kändes mindre och mindre ju längre jag sprang. Jag fokuserade väldigt mycket på löpsteget för att inte tappa hållningen och få ont i nacken igen. Men trots det blev det precis så jobbigt som jag hoppades att det skulle bli, mot slutet hade jag blodsmak i munnen och jag hulkade lite grann, det var helt underbart alltså. Idag har jag en skön träningsvärk i höften och baksidan av låren 😊

Resten av gårdagen spenderade jag med att ställa i ordning mitt senaste inköpta träningsredskap. Jag började med att tvätta racercykeln, Alva har inte kommit in i rutinen att tvätta cykeln efter varje träning och jag måste nog visa henne hur man gör det på bästa och enklaste sätt. Men nu blänker i alla fall cykeln igen och det gäller även kassett och kedja. Efter det så städade jag hörnet där jag skulle ställa upp trainern, så nu glänser det där också. När det var klart så pusslade jag ihop min nyinköpta trainer, jag fick lite hjälp av min kära sambo eftersom han hade alla bra verktyg på jobbet och det var lite svårskruvat samt att jag har tappat lite av finmotoriken i vänster hand. Men nu står den på plats och cykeln är monterad och jag och barnen har testcyklat. Det ska bli intressant och se om jag kommer att tycka det är roligt för jag tyckte verkligen att det var tråkigt igår när jag provade! Det blir bra pannbensträning, och en ypperlig möjlighet att träna på hållningen. Nu är jag verkligen laddad för uppbyggnads-perioden inför 2014. Ja just ja, jag har köpt en pilatesboll också så nu är jag redo! Nu ska jag skynda långsamt så att jag blir starkare än någonsin 😊 Här kommer en bild på mig när jag testar trainern:

20131103-220215.jpg

Kommentera

