Rehabträning

Nu har det gått ett tag sedan jag bloggade igen…

Jag har börjat med rehabträningen på riktigt nu, jag har Coreträning i grupp hos min sjukgymnast på måndagar och det är inte att leka med. För andra dagen i rad har jag ont i rumpan (glutens maximus har verkligen blivit aktiverad) efter den senaste core-träningen, men jag tycker det är skönt också. Träningsvärk är ju ont-skönt och det betyder ju att jag har tagit i 🙂 Dessutom har jag bassängträning en gång i veckan hos sjukgymnasten och det är verkligen bra för min balans, bålstabilitet och samtidigt ger det mig en möjlighet att träna armarna på ett snällt sätt för nacken. Sen blir det en hel del promenader för konditionens skull och då har jag hundarna med så att de också får röra på sig. Men det är väldigt långt kvar innan jag är helt återställd efter mitt diskbråck men jag har kommit en bit på väg och nu känner jag mig hoppfull inför framtiden. Jag har tänkt köpa mig en pilatesboll så att jag kan träna lite core-träning hemma också för det behövs verkligen och jag vill bli så stark som möjligt så att jag kan cykla och springa som jag vill utan att riskera att få ytterligare ett diskbråck med allt vad det innebär.

För att min framtida träning ska bli så bra som möjligt har jag köpt ett par nya löparskor och beställt en ny racer. Jag har valt racer utifrån kriteriet komfort, jag hoppas verkligen att vi kan få till en sittställning som gör att jag inte får ont i nacke, armar och rygg. Jag provade Lisa Nordéns cykel när jag var till Specialized concept store och den var inte snäll mot nacken, efter max tio minuters cykling fick jag ont i flera timmar efteråt. Så en Amira S-Works ska jag inte ha! Skorna var relativt billiga men det kan jag verkligen inte säga om cykeln…

Adidas Response Trail 20W   GTX   

Cykeln som jag har beställt

Specialized Ruby Comp Euro

Specialized Ruby Comp Euro

På fredag ska jag göra mitt första arbetspass på fyra månader och jag är lite nervös men samtidigt ska det bli så roligt. Att få träffa ”mina” patienter igen och faktiskt känna att jag gör någon nytta. Undrar om jag kommer ihåg hur man ”klär” maskinen, fast det sitter nog händerna.

Men på lördag händer det som jag har längtat efter så länge, Jag ska ut och springa 😀 Det ska bli så roligt och skönt, hoppas jag kommer känna mig så där trött att jag inte orkar gå en meter till. Eller kanske inte, jag ska springa i ett tempo som min kropp tycker att det känns bra och att det inte gör ont i nacken. Så med andra ord ska jag plocka in några vuxenpoäng och verkligen lyssna på min kropp. Jag återkommer om hur det gick!

Kommentera

