Tankar inför min operation

Nu har jag äntligen fått tid för operation av mitt diskbråck i nacken, den 8:e augusti är det dags. Jag ÄR nervös, tänk om jag inte vaknar ur narkosen, eller ännu värre om läkaren slinter med kniven… Men det är ju inte så troligt att det händer, det är ju duktiga narkos- och ortopedläkare som jobbar där. Fast jag försöker att inte oroa mig, iallafall inte ännu, det är ju en månad kvar. Innan operationen ska jag till Huddinge för magnetröntgen av nacken, jag antar att dom vill ha färska bilder och inte ett halvår gamla. När jag fick den kallelsen igår så kom det nya negativa tankar som att det kanske inte finns något diskbråck kvar utan att jag inbillar mig att jag har ont, vanlig hypokondri alltså. Fast varför skulle jag göra det, jag har ju ingen vinst av att inbilla mig smärtan! För nu kan jag ju inte träna, jobba och göra roliga saker med familjen, Men tänk om…

Jag har en inre oro just nu som jag inte riktigt kan sätta fingret på, den finns där och gör sig påmind med lite svid i magen och en obehagskänsla i kroppen. Jag vet verkligen inte hur jag ska komma ur det. Oron inför operationen är ju troligtvis en orsak men jag tror inte att det är hela sanningen. Jag måste försöka hitta orsaken till oron men jag tänker inte gräva/deppa ner mig i det utan låta det ta det den tid det tar utan att jag mår dåligt av det. Troligtvis handlar det mycket om mig själv och min självkänsla och frånvaron av tilliten på mig själv, och DET är ju något som bara jag kan göra något åt. Men nu måste jag försöka ta tag i mig själv, både fysiskt och psykiskt, börja promenera igen och äta bra så jag har så bra fysisk kapacitet som möjligt inför operationen. Jag vill ju bli ”frisk” igen och kunna träna ordentligt igen, det är ju något jag längtar efter!

Kommentera

