Livets upp och nedgångar

Ja nu var det några dagar sedan jag skrev i bloggen, men dagarna går fort när barnen är lediga från skolan.

I torsdags var jag på bio med två jobbarkompisar, vi såg Fast and Furious 6. Det var mycket action och lite kärlek också, men jag tycker nog att det kunde ha varit lite mer bilracing. Innan bion åt vi mat och drack ett glas vin. Det var verkligen en må bra kväll!

Men sen har det varit alldeles för mycket konflikter för min smak, det värsta är att jag är orsaken till flera av dom… Jag går omkring som en ilsken katt och spottar och fräser, och samtidigt oroar jag mig för att jag inte duger, inte är tillräckligt bra helt enkelt. Tänk om sambon kommer på att han vill ha något mer än en gnällig, tråkig och ilsken 40 plussare, vad händer då… Nu har vi i alla fall spenderat en halv natt med att prata med varandra så just nu känns det bra. Men jag har svårt att prata om vad jag känner och minst lika svårt att be om hjälp med vardagliga saker, så nu har jag ännu fler saker som jag behöver träna på.

Igår gick bilen sönder också, mitt på motorvägen la bilen av. Hm, vad gör jag nu? Självklart ringer jag till min sambo som är med sonen på en Crosstävling i närheten och efter en stund kommer han och hämtar mig ☺. Han är snäll han! Medan jag väntar på att bli räddad klättrar jag upp på berget vid sidan av motorvägen då jag inte tordes sitta kvar i bilen eftersom det ruskar om i bilen varje gång någon passerade. Jag var lite orolig att någon skulle köra på mig. Solen sken och jag fick glada vinkningar så det gick ingen nöd på mig. Men att bli bogserad är inte kul, jag gillar verkligen inte att inte ha full kontroll… Nu är bilen hemma i alla fall och sambon ska byta kamrem, sen är den fit for fight igen 😀.

Idag har Thor varit framme och slagit med sin hammare, åh vad jag tycker det är mysigt med åska. Men nu är det över för den här gången och solen tittar fram igen, kanske att jag ska ta mig ut på en promenad med hundarna…

Men jag höll på att glömma nämna att jag har följt Cyklande Tjejer och de i Västerås CK på deras äventyr på Tjej- och HalvVättern. Det är nästan lika roligt som att ha deltagit själv. Alla har varit så duktiga! Nästa år kanske jag också kan vara med!

Kommentera

